پیشرفتهای فناوری در تشخیص و درمانشناختی منجر به توسعه برنامههای درسی پزشکی شده است. نقش آموزش الکترونیکی در برنامههای درسی دانشکدههای پزشکی تاثیر بسزایی بر توسعه کیفیت آموزشی مراقبتهای سلامت داشته است.
هدایت سازمانها به سمت برگزاری دورههای نظری و عملی در دورههای کارشناسی و بالاتر به جهت ترکیب متفاوت در حوزههای علوم پزشکی سراسر جهان امر مهمی به نظر میرسد.
آموزشهای الکترونیکی میتواند نفوذ گستردهای در علوم پزشکی داشته باشد و ابزاری برای تشخیص در همه سطوح علوم پزشکی به کار می رود؛ قطعاً این امر با استفاده از ایجاد فناوری جدید در زمینه تشخیص و درمان میسر خواهد بود.
اجراء آموزش الکترونیکی این اجازه را میدهد تا تلاشهای بیشتری در زمینه آموزش فراهم شود؛ بنابراین باعث میشود تا مرزهای کشورها به هم نزدیک تر شده و همه به یک همگرایی و به سمت آموزشهایی جهت افزایش توجه به سلامتی که هدف جهان آتی است سوق داده شوند.
لازم به ذکر است که دادههای این مقاله، با مطالعه و بررسی اسناد کتابخانهای همچون مقالات، کتابها، مجلات و غیره و جستجو و بازدید از سایتهایی در زمینه تجارب یادگیری الکترونیکی، اطلاعات ارایه کرده اند؛ جمعآوری شده است.